Het leesplezier onder kinderen moet groter worden. Dat vinden DPG Media en de Stichting Collectieve Propaganda Nederlandse Boek (CPNB). Om dit te bereiken hebben zij besloten samen te werken. Daarvoor is een meerjarig partnership getekend. DPG Media Nederland is onderdeel van de Vlaamse DPG Media Group, die ook een vestiging heeft in Denemarken.
DPG Media Nederland zet met onder meer de jeugdtitels ‘Donald Duck’, ‘Tina’ en ‘Zo zit dat!’ promotiecampagnes op om het leesplezier bij kinderen te vergroten. Naast deze titels worden ook de tijdschriften ‘Libelle’, ‘Margriet’, het landelijk verschijnende ‘Algemeen Dagblad’ en regionale nieuwsmedia ingezet om ouders en verzorgers in heel Nederland te bereiken en leesplezier bij iedereen dicht(er)bij te brengen.
DPG Media: “Leesvermogen belangrijk voor zelfredzaamheid van kinderen.”
Erik Roddenhof, CEO van DPG Media Nederland, licht de samenwerking toe: “Met dit partnership zetten we onze unieke positie in de maatschappij in om de jongere generatie sterker te maken. Wij vinden het leesvermogen belangrijk voor de zelfredzaamheid van kinderen, zeker nu ze op steeds meer manieren en momenten verhalen en informatie te zien krijgen. DPG Media en CPNB hebben als gezamenlijke missie om de jonge generatie aan het lezen te krijgen en het leesplezier te vergroten, en wij hebben enorm mooie plannen om hier vanuit onze kracht en specialiteit een steentje aan bij te dragen.”
CPNB: “Hulp die wij hard kunnen gebruiken in tijden van ontlezing.”
Eveline Aendekerk, directeur van de Stichting CPNB, sluit hierop aan: “Deze samenwerking is een keuze die past binnen de nieuwe koers die wij de afgelopen jaren hebben ingezet. Het partnership met DPG Media gaat een enorme hulp zijn in het bereiken van kinderen en hun ouders/verzorgers en dat is hulp die wij hard kunnen gebruiken in tijden van ontlezing. Het is geweldig om te ervaren hoeveel passie er bij DPG Media zit om samen aan de slag te gaan en in te zetten op meer leesplezier voor de jongere generatie.”
Met deze samenwerking wordt DPG Media ook partner van de Kinderjury, sinds 1988 de ultieme en grootste lezersprijs voor kinderboeken, gekozen door kinderen zelf. Daarnaast treedt DPG Media toe als strategisch partner van de Kinderboekenweek. Hierbij gaat het mediabedrijf de Kinderboekenweek nog groter, leuker en inspirerender maken en ouders/verzorgers wegwijs maken in het ‘landschap’ van kinderboeken.