Philips CEO: “Duurzaam zakendoen is de enige weg vooruit.”

Koninklijke Philips is door de wereldwijde milieu-non proforganisatie CDP erkend voor zijn activiteiten op het gebied van milieu. Dankzij zijn acties om de uitstoot te verminderen, klimaatrisico’s te verminderen en de koolstofarme economie te ontwikkelen, heeft Philips voor het negende achtereenvolgende jaar een plaats op de vermaarde CDP’s ‘A-Lijst’ veiliggesteld.

CDP is een liefdadigheidsinstelling zonder winstoogmerk die het wereldwijde openbaarmakingssysteem beheert voor investeerders, bedrijven, steden, staten en regio’s om hun milieu-impact te beheren. De wereldeconomie beschouwt CDP als de gouden standaard voor milieurapportage met de rijkste en meest uitgebreide dataset over bedrijfs- en stadsacties. CDP wil een bloeiende economie zien die op de lange termijn werkt voor mens en planeet. Het CDP Climate Change geeft adviezen aan beleggers, bedrijven, steden en regio’s om hen te helpen hun impact op het milieu te verminderen. De organisatie beoordeelt deze impact en deelt de bedrijven in in categorieën van A tot en met D, waarbij A het beste resultaat is. CDP’s jaarlijkse proces voor openbaarmaking en score op milieugebied wordt algemeen erkend als de gouden standaard voor bedrijfstransparantie op het gebied van milieu. De scoremethodologie beoordeelt bedrijven op de volledigheid van hun openbaarmaking, bewustzijn en beheer van milieurisico’s en demonstratie van beste praktijken in verband met milieuleiderschap, zoals het stellen van ambitieuze en zinvolle doelen.

“Verschil maken bij het creëren van een gezondere en duurzame wereld.”

“Nu gezondheidsstelsels en consumenten zich steeds meer inzetten voor het maken van duurzamere keuzes en voor klimaatactie, blijven we ervan overtuigd dat duurzaam zakendoen de enige weg vooruit is”, aldus Frans van Houten, CEO van Koninklijke Philips. “Onze voortdurende acties om duurzaamheid te verankeren in onze oplossingen, onze activiteiten en in de hele toeleveringsketen, zijn opnieuw erkend met een plaats op CDP’s prestigieuze benchmark. Ik ben er trots op dat de creativiteit en inspiratie van ons wereldwijde personeelsbestand een verschil blijft maken bij het creëren van een gezondere en duurzamere wereld.”

Toeleveringsketen helpen bij de uitstoot van broeikasgassen

Om zijn visie te verwezenlijken om de wereld gezonder en duurzamer te maken door middel van innovatie, hanteert Philips een uitgebreide reeks toezeggingen over alle milieu-, sociale en governancedimensies (ESG) die de uitvoering van de bedrijfsstrategie sturen. Philips is al CO2-neutraal in zijn activiteiten en is van plan om zijn CO2-uitstoot verder te verminderen in lijn met de opwarming van de aarde met 1,5°C. Het wil dit doel bereiken door de energie-efficiëntie van zijn producten tijdens de gebruiksfase van de klant verder te verbeteren en door samen te werken met klanten en belanghebbenden om de zorg koolstofarm maken. Het bedrijf heeft zich ook ambitieuze doelstellingen voor de circulaire economie gesteld, zoals het tegen 2025 genereren van 25% van zijn omzet uit circulaire producten, diensten en oplossingen. Ook onderneemt Philips actie om de uitstoot van broeikasgassen in zijn toeleveringsketen aanzienlijk te verminderen.

Als je regelmatig en graag goed nieuws leest, dan is nu een goed moment om ons te steunen. Goed Nieuws is gratis toegankelijk voor iedereen en wordt gefinancierd door lezers. Elke bijdrage, hoe groot of klein ook, geeft voeding aan onze journalistiek en verzekert de toekomst van goednieuws.be. Steun Goed Nieuws al vanaf 1 euro – het duurt maar een minuutje. Dank je.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente berichten

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Jouw logo hier?

Goed Nieuws werkt op basis van vrijwilligers. Om onze kosten te dekken, zijn wij op zoek naar sponsors.

Herken je jezelf in de visie van Goed Nieuws en wil je sponsor worden? Neem dan contact met ons op.

Meer
berichten